Για να δούμε: Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη;

Standard

 

 Image

Επαναλειτουργεί ο 902 tv, μετά από μερικούς μήνες σιωπής. Σε ανακοίνωσή της η διεύθυνση της «Ραδιοτηλεοπτικής 902» αναφέρει:

«Τις τελευταίες ημέρες ξεδιπλώνεται μια πολύμορφη επιχείρηση με στόχο την αφαίρεση της άδειας της τηλεόρασης του 902, με πρόσχημα την αναστολή της εκπομπής τηλεοπτικού προγράμματος.

 

Είναι μια επιχείρηση ολοφάνερα και προκλητικά επιλεκτική, αφού, σε καμία ανάλογη περίπτωση μέχρι σήμερα δεν υπήρξαν παρόμοιες συνέπειες .

 

Η τηλεόραση του 902 έχει κερδίσει στην πράξη την άδεια πανελλαδικής εμβέλειας και θα την υπερασπισθεί με κάθε τρόπο. Για τον σκοπό αυτό ξεκινά και πάλι την εκπομπή τηλεοπτικού προγράμματος.»

Η ανακοίνωση παρουσιάζεται εδώ: http://www.902.gr/eidisi/politiki/6319/anakoinosi-tis-dieythynsis-tis-radiotileoptikis-902

Λίγες ώρες πριν «κρεμαστεί» στο διαδίκτυο, είχαν κυκλοφορήσει κείμενα που ανέφεραν ότι υο ΕΣΡ ανακαλεί τις άδειες του Alter και του 902 tv και οι εξελίξεις θα πρέπει να αναμένονται ακόμη και μέσα στην εβδομάδα. Ένα από τα δημοσιεύματα, ενδεικτικά, από το σάιτ  kamarinia.gr

http://www.kamarinia.gr/article/item/179890-esr-anakalei-tis-adeies-tou-alter-kai-tou-902-tv

 

“Προς ανάκληση των αδειών στους τηλεοπτικούς σταθμούς 902TV, Alter και το ραδιόφωνο Ξένιος οδεύει το ΕΣΡ. Όπως αναφέρει σε έγγραφη απάντηση προς το Γενικό Γραμματέα Μέσων Ενημέρωσης κ. Ιωάννη Παναγιωτόπουλο το ΕΣΡ έχει ήδη σχηματίσει φακέλους και στις 3 περιπτώσεις.

Ο γ.γ. Ενημέρωσης απέστειλε ερώτημα στις 4 Ιανουαρίου προς τον Πρόεδρο του ΕΣΡ στο οποίο αναφέρει ότι ότι: «Με αφορμή τελευταία δημοσιεύματα που αφορούν στη μεταβίβαση του τηλεοπτικού σταθμού 902, του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος, σε επιχειρηματία, ενώ ο τηλεοπτικός σταθμός έχει αναστείλει τη λειτουργία του εδώ και μήνες, σας ζητούμε να μας ενημερώσετε για τις τυχόν ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί αρμοδίως από τότε που έπαψε η λειτουργία του σταθμού».

 

Η απάντηση του ΕΣΡ ήλθε αυθημερόν και σε αυτή αναφέρονται οι φάκελοι που έχουν σχηματιστεί αλλά και ότι τα θέματα θα εισαχθούν στην ολομέλεια του οργάνου προς συζήτηση και λήψη απόφασης.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά και την παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα οι εξελίξεις στο θέμα της ανάκλησης των αδειών είναι πιθανό να υπάρξουν ακόμα και εντός της εβδομάδας.”

Είναι λοιπόν προφανές ότι μπροστά στον κίνδυνο να χάσει τη συχνότητα- ή στην πιθανότητα να πωλήσει τον σταθμό και όχι τη συχνότητα, για την οποία γίνεται η παρέμβαση του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου, αποφασίστηκε η επαναλειτουργία. Με αναλογικό σήμα, αφού, όπως και τον Σεπτέμβριο που έκλεισε, δεν υπάρχουν χρήματα όπως λέει το ΚΚΕ για πέρασμα στην ψηφιακή εκπομπή. Με σπουδή, μάλιστα, αφού ούτε  «Ριζοσπάστης» πρόλαβε στο σημερινό του φύλλο να δημοσιεύσει το πρόγραμμα του καναλιού.

Τα ερωτηματικά που προκύπτουν από την επαναλειτουργία αφορούν, βεβαίως, τους εργαζόμενους. Τον Σεπτέμβριο, καθώς έκλεινε ο σταθμός, απολύθηκε όλο το προσωπικό του. Τώρα, που επαναλειτουργεί, θα επαναπροσληφθεί; Πώς σκέφτεται το ΚΚΕ να συμπεριφερθεί απέναντι στους ανθρώπους που έστειλε στην ανεργία; Θα τους ξαναδώσει πίσω τις δουλειές τους, δεδομένου ότι για να λειτουργήσει ο σταθμός απαιτείται προσωπικό; Και όταν προσλαμβάνει το Κόμμα της Εργατιάς, δεν πρέπει να παίρνει πίσω αυτούς που απέλυσε;

 

 

Η  Ιουλία Κιλέρη έγραψε το ακόλουθο ρεπορτάζ στο TVXS τον περασμένο Σεπτέμβριο οπότε και ο τηλεοπτικός σταθμός σίγησε:

  «  Έπειτα από 20 χρόνια λειτουργίας, το ΚΚΕ βάζει «λουκέτο» στον τηλεοπτικό σταθμό 902TV, απόφαση που αποδίδεται από το κόμμα στο υψηλό κόστος μετάβασης στις ψηφιακές υπηρεσίες και στην οικονομική κρίση που έχει επηρεάσει όλα τα ΜΜΕ. Θα μπορούσε όμως το ΚΚΕ να αποφύγει αυτή την εξέλιξη, που έχει ως αποτέλεσμα κι άλλοι εργαζόμενοι να βρεθούν στην ανεργία; Εν τω μεταξύ, πέπλο σιωπής σκεπάζει το ζήτημα του αριθμού των υπό απόλυση εργαζομένων, καθώς ούτε το Γραφείο τύπου του ΚΚΕ ούτε και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στον 902TV μπορούσαν να δώσουν μια απάντηση!

    

 

Φήμες ότι ο 902 θα κλείσει ακούγονταν έντονα το τελευταίο διάστημα, ενώ όπως αναφέρει σε μακροσκελή ανακοίνωσή της η Πολιτική Γραμματεία του ΚΚΕ, είχαν ενημερωθεί εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, όλα τα κομματικά όργανα και τις ΚΟΒ για τις δυσκολίες και το ενδεχόμενο να σταματήσει η λειτουργία της τηλεόρασης.

 

Η λειτουργία του σταθμού χρηματοδοτείται από το ίδιο το ΚΚΕ, και τα έσοδά του από τη διαφήμιση είναι πενιχρά, όπως αναφέρει το ίδιο το κόμμα. To τελευταίο το αποδίδει στο γεγονός ότι «οι καπιταλιστές που διαθέτουν μεγάλο πακέτο για διαφήμιση δεν ενισχύουν ένα μέσο προπαγάνδας που στηρίζει το λαϊκό κίνημα και το δίκιο των εργαζομένων».

 

Για τον δημοσιογράφο Βασίλη Κουφόπουλο, το λουκέτο στην τηλεόραση του ΚΚΕ οφείλεται στις πολιτικές αποφάσεις του κόμματος. Όπως εξηγεί, ήδη από το 1993 οπότε και ο σταθμός έλαβε άδεια εθνικής εμβέλειας, λειτουργούσε υποτυπωδώς, προσπαθώντας να βγάλει πρόγραμμα χωρίς όμως να διαθέτει τους οικονομικούς πόρους. «Οι διαφημίσεις που διέθετε ήταν απλώς ώρες τηλεμάρκετινγκ», σημειώνει χαρακτηριστικά.

 

Το κλείσιμο όμως του σταθμού δεν μπορεί να δικαιολογηθεί μόνο από το παραπάνω γεγονός, καθώς όπως υπογραμμίζει ο δημοσιογράφος, «δεκάδες επιχειρηματίες που δεν καταφέρνουν να πληρώσουν, διατηρούν τους σταθμούς, αφού αποτελούν σοβαρό περιουσιακό στοιχείο. Το να έχεις μια συχνότητα είναι ένα τρομερό περιουσιακό στοιχείο. Πρέπει να βάλεις κάτι να εκπέμπει. Αν δεν μπορείς με εμπορικό τρόπο, το φτιάχνεις αλλιώς. Αν δεν κάνεις τίποτα και δεν συνεργάζεσαι με κανέναν, απλώς απομονώνεσαι».

 

Στην περίπτωση του 902 όμως, το λουκέτο τελικά ήταν αναμενόμενη εξέλιξη, εκτιμά ο κ. Κουφόπουλος, «από τη στιγμή που το λειτουργούσαν με αυτό τον τρόπο, καθώς ελλείψει προγράμματος δεν μπορούσαν να διεκδικήσουν διαφήμιση». Πέρα όμως από το πρόγραμμα, ήταν επίσης «ο απομονωτισμός και το γεγονός ότι δεν θέλησαν να μοιραστούν τη συχνότητα με άλλα κόμματα της Αριστεράς που οδήγησαν στο κλείσιμο του σταθμού. Δεν θέλησαν να διευρυνθούν, να έχουν υλικό από τους πολίτες», εξηγεί και καταλήγει: «Προτίμησαν να τον κλείσουν παρά να συνεργαστούν με οποιονδήποτε».

 

Με το κλείσιμο του σταθμού λοιπόν και λόγω του «σοβαρού κενού και της δυσκολίας στο χώρο της τηλεοπτικής προπαγάνδας», το ΚΚΕ στρέφεται πλέον τη δημιουργία ειδησεογραφικού πόρταλ που λειτουργεί στο διαδίκτυο, με εθελοντική δουλειά μελών του κόμματος.

 

Σημειώνεται πως όσον αφορά στον αριθμό των εργαζομένων που χάνουν τη δουλειά τους, το tvxs.gr επικοινώνησε με το Γραφείο Τύπου του KKE, το οποίο όμως «δεν έχει εικόνα» και δεν μπορούσε να απαντήσει άμεσα στο σχετικό ερώτημα. Την απάντηση στο ίδιο ερώτημα δεν είχε όμως ούτε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο 902TV, κ. Αδαμάντιος Σέγκος, ο οποίος δεν θέλησε επίσης να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κλείσιμο του σταθμού, παραπέμποντας στη σχετική ανακοίνωση του ΚΚΕ.»

Το ρεπορτάζ εδώ: http://tvxs.gr/news/internet-mme/titloi-teloys-gia-ton-902tv-toy-kke

 

Απαντήσεις, αναζητούνται.

Δάφνη Πασχάλη

Advertisements

3 responses

  1. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι υπογραφές για τη συμφωνία πώλησης του 902, μπήκαν χθες. Ενα 24ωρο από την «επαναλειτουργία».

    Θα συμφωνήσω απολυτως με τον Χρίστο. Εντούτοις, σε αντίθεση με τους εργαζόμενους στην Ελευθεροτυπία να επισημάνω την απόλυτη σιωπή των ίδιων των εργαζομένων στον 902, στην Τυποεκδοτική και τώρα στο Ριζοσπάστη.

    Γνωρίζω ότι δεν είναι αύκολο αλλά ως πότε θα προβάλλονται εύλογες δικαιολογίες, που πλείστες φορές λειτουργούν και ως άλλοθι, για τη μη αντίδραση; Εδώ ακόμη και οι απολυμένοι του Ριζοσπάστη δεν τόλμησαν να καταγγείλλουν, δεν έχουν καν ψελλίσει κουβέντα… Ως πότε;

  2. Οπως καταγγέλεται στον 902 gr είναι προκλητική η σταση της εργοδοσίας στην Ελευθεροτυπία που επαναλειτουργεί την επιχείρηση ενώ έχει απλήρωτους τους εργαζόμενους. Ο,τι γίνεται δηλαδή στον 902 που επαναλειτουργεί την τηλεόραση ενώ έχει απλήρωτους τους εργαζόμενους.

    Συγκεκριμένα ο 902 gr αναφέρει: ΄»Νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της «Ελευθεροτυπίας» στο Νέο Κόσμο πραγματοποιούν σήμερα η Πανελλαδική Ένωση Λιθογράφων και η σωματειακή επιτροπή λιθογράφων της «Ελευθεροτυπίας» καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη συνάντηση της εργοδοσίας με αντιπροσωπεία της σωματειακής επιτροπής.

    Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν την προκλητική στάση της εργοδοσίας, η οποία δρομολογεί επαναλειτουργία της επιχείρησης ενώ παραμένουν απλήρωτοι οι 850 και πλέον εργαζόμενοι.

    Την Τρίτη, οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν μαζική συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της «Ελευθεροτυπίας» με συνθήματα: «Κανένας εργάτης να μη λυγίσει – στο
    δρόμο του αγώνα βρίσκεται η λύση», «Φτάνει πια η κοροϊδία – να πληρώσει τώρα η εργοδοσία»».
    Ενα έχω να πω. Ντροπή και αίσχος για την ηγεσία του ΚΚΕ

  3. Ο κύριος λόγος που επικαλείτο το κκε αλλά και οι υποστηρικτές του για το κλείσιμο του τηλεοπτικού 902,ήταν ο οικονομικός.Υσχυρίζονταν τότε πως η λειτουργεία του με ψηφιακό σήμα θα ήταν ασύμφορη.Σήμερα μετά το σάλο που ξεσηκώθηκε απο την αποκάλυψη πως παζαρεύει με αστούς μιντιάρχες την πωλησή του και μετά την παρέμβαση του ΕΣΡ για αφαίρεση της άδειας,ο περισσός μπροστά στον κίνδυνο να χάσει την συχνότητα,αποφάσισε άρον άρον την επαναλειτουργεία του.Απομένει να δούμε αν οι προθέσεις του είναι αληθείς,ή προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να κερδίσει χρόνο.Μετά απο αυτό γεννούνται κάποια εύλογα ερωτήματα.Πώς τον Σεπτέμβριο ο περισσός δεν είχε χρήματα,και μετά απο λίγους μήνες τα βρίσκει για να λειτουργήσει ο σταθμός;Μήπως αυτή η τακτική είχε σκοπό να ξεκαθαρίσει το τοπίο απο »ανεπιθύμητους εργαζόμενους»και να στελεχωθεί εκ νεου με κομματόσκυλα της απολύτου εμπιστοσύνης της ηγεσίας;Και φυσικά όλα αυτά τα παιχνίδια που αφορούν εργαζόμενους γίνονται ερήμην και εν αγνοία της κομματικής βάσης,που αυταπατάται οικτρά νομίζοντας ότι έχει λόγο στα τεκταινόμενα στο κκε ή ακόμα χειρότερα ότι μπορεί να παρεμβαίνει στις καπιταλιστικές μπίζνες που με τόσο ζήλο επιδίδεται η νομενκλατούρα του περισσού.