Το κενό κάτω απο την κουκούλα

Standard

 

Image

Τη λεβεντιά και την αξιοπρέπεια ή τις έχεις ή δεν τις έχεις. Αν τις έχεις, δεν κρύβονται, σε χαρακτηρίζουν σε κάθε βήμα. Αν δεν τις έχεις, προσπαθείς να το κρύψεις με κάθε τρόπο. Σε κρίσιμες στιγμές, όπως σε ένα κατοχικό μπλόκο φερ’ ειπείν, φορώντας ακόμα και κουκούλα, για να συσκοτίσεις την ταυτότητά σου. Όχι από ντροπή για την αποτρόπαια πράξη της υπόδειξης- η οποία γίνεται συνειδητά.  Θεωρείς, απλώς ότι δε θα αναγνωριστείς, άρα θα μείνεις ατιμώρητος. Ελπίζεις ότι θα τη «βολέψεις»…

Η Αριστερά είχε πάντοτε και λεβεντιά και αξιοπρέπεια. Και θάρρος είχε. Οι άνθρωποι που «βάδιζαν στο θάνατο δίχως να σκοντάψουν»  επεδείκνυαν τεράστια ψυχική δύναμη. Συχνά σήμερα, όταν συμβαίνει τα μέλη των εγκληματικών συμμοριών της ακροδεξιάς να ψελλίζουν σαν σχολιαρόπαιδα ότι όχι, αυτοί δεν έκαναν όσα τους συνέλαβαν επ’ αυτοφώρω να κάνουν, σκέφτομαι με περηφάνια, πόσο διαφορετικός ήταν ο δικός μας κόσμος που με το κεφάλι ψηλά έλεγε: ναι, το έκανα. Ναι, αγωνίστηκα για την πατρίδα. Γιατί κανείς τους δεν ήθελε να τη «βολέψει».

Ισως και να φαίνεται γραφικό σε μέρες κατάπτωσης και πτώσης των πάντων να γίνονται αναφορές σε αξίες που ο κοινωνικός  ιστός έχασε και συμπαρασύρθηκαν με τις γενικότερες καταρρεύσεις πηγαίνοντας κι εμάς στην καταστροφή. Αν και, ακριβώς επειδή χάθηκαν αυτές οι αξίες, επειδή η ισονομία και η δικαιοσύνη δεν αποτελούν πια θέσφατα, επειδή η δημοκρατία φαλκιδεύεται, έφτασε η Ελλάδα ως εδώ. Ελπίζοντας, ακόμα, ότι θα τη «βολέψει».

Ισως να φαίνεται γραφικό, λοιπόν, αλλά δεν είναι. Ενας κώδωνας κινδύνου είναι. Γιατί αν η Αριστερά απολέσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα, το ήθος της, θα χάσει παντελώς την αξιοπιστία και την αξία της, την αποστολή της. Χωρίς να μπορεί να ελπίζει ότι θα την ανακτήσει και, άρα, θα τη «βολέψει». Για να συμβεί αυτό, πρέπει η ίδια, πρώτα, να αρθεί πάνω από την κρίση και να αρθρώσει έναν λόγο πειστικό, που θα εμπνέει και θα ξεσηκώνει τον κόσμο. Που, σε αυτή την περίπτωση, θα σταματήσει να ελπίζει ότι θα τη «βολέψει».

Τι συμβαίνει όμως σήμερα; Γύρω από την ανέμπνευστη ρητορεία των αριστερών κομμάτων, που ολοένα και απομακρύνονται από την έννοια «επαναστατικό» ξεφυτρώνουν σαν δηλητηριώδη μανιτάρια ανώνυμα- και σπανιότατα επώνυμα- διαδικτυακά μέσα, τα οποία αναπαράγουν τον λόγο των κομμάτων ή κινημάτων που στηρίζουν, με εξωθεσμικό ύφος. Εικόνα σου, είναι, Αριστερά, και σου μοιάζουν.  Προς το χειρότερο.

Λόγος χυδαίος, αφασικός, με τις προσβολές, τις ύβρεις, τα ξεκατινιάσματα, να έχουν αντικαταστήσει τα επιχειρήματα. Φωνές, εμμονές, εμπάθειες, ξέφρενος συναγωνισμός ποιος θα γράψει τη μεγαλύτερη υβριστική μπαρούφα, το πιο ρυπαρό, το πιο ανυπόληπτο κείμενο, αντιμετωπίζοντας τα δικά του γραπτά ως θέσφατα και την αλήθεια που καταθέτει- ή εμέσσει- ως τη μοναδική αλήθεια. Ασύνταχτα, ανορθόγραφα, ανόητα σχόλια, γεμάτα προσβολές, οχετοί δήθεν αποκαλύψεων, αποτελούν το άκρως αντίθετο  της έρευνας, της καταγγελίας με στοιχεία, με αποδείξεις, της αληθινά επαναστατικής αντίδρασης. Γεμάτα θεωρίες συνομωσίας, δικάζουν κατά το δοκούν τις προθέσεις των άλλων, και φυσικά τις καταδικάζουν. Δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί της υπεράσπισης της «κομματικής» άποψης  μέσω τάχα εκλαΐκευσης και στην πραγματικότητα μέσω υπεραπλούστευσης, εκχυδαϊσμού. Η αγένεια κυριαρχεί. Ο έχων αντίθετη άποψη, βαφτίζεται αμέσως προδότης, χαφιές, λακές της αστικής τάξης, βρωμερό υποκείμενο- και αυτές είναι οι «ευγενέστερες» βρισιές. Σεξιστική αντιμετώπιση, προστυχιά,  αδιαφορία για το ποιον έχουμε απέναντί μας- συνειδητή προσπάθεια να τον μειώσουμε, να τον καταβαραθρώσουμε, να τον υποτιμήσουμε για να έρθει στα μέτρα μας, όλα αυτά, είναι στην ημερήσια διάταξη.

Ιστοσελίδες  όπως αυτές, δεν προπαγανδίζουν την ιδεολογία της Αριστεράς. Προπαγανδίζουν την ασχήμια, την αμορφωσιά, την ισοπέδωση των πάντων, την οπισθοδρόμηση, την επιστροφή του ανθρώπου στην κατηγορία του πρωτόγονου- ακόμα κι εκείνοι, όμως, είχαν ηθική. Το χειρότερο είναι πως οι επίσημοι κομματικοί/ κινηματικοί φορείς, που παίρνουν αμέσως το γιαταγάνι όταν θεωρούν ότι κάποιος τους υβρίζει, ουδόλως ενοχλούνται από την ποταπότητα των υποστηρικτών τους.  Ούτε λέξη για τις μεθόδους στυλ «αυριανής»- αυτής που μόνο ένας Μάνος Χατζιδάκις είχε την ανδρεία να καταγγείλει δημόσια. Μοιάζουν να μην ενδιαφέρονται κατ’ ελάχιστον για το ότι αμέτρητοι κατά δήλωσιν των ίδιων, οπαδοί τους, κυλιούνται στον βούρκο της αθλιότητας και ανώνυμα, με την κουκούλα στο πρόσωπο, ουρλιάζουν προσπαθώντας να γίνουν αρεστοί στην μικρή, τραγική όσο και γελοία κοινότητα. Πιστεύουν πως η κουκούλα τους, η ανωνυμία πίσω από την οποία κρύβονται «δειλοί, μοιραίοι, κι άβουλοι αντάμα» τους βοηθά στο να εκτοξεύουν από θέση ασφαλείας τις συκοφαντίες και τους λίβελους, να προσπαθούν να σπιλώσουν υπολήψεις, να αλώσουν συνειδήσεις. Η δημόσια κριτική, όμως, απαιτεί εκτός από κανόνες και όρους, και δημόσια «σκέλη». Διαφορετικά, είναι, απλώς, κατάπτυστη χυδαιολογία.

Σε κάποιες περιπτώσεις, δε, ενθαρρυμένοι από την ασυδοσία βόθρου που επικρατεί συχνά στο διαδίκτυο, φτάνουν μέχρι την προβοκάτσια. Σχόλιο του Κώστα Κουφογιώργου, που είχε δημοσιευθεί στον «Νευροσπάστη», βρέθηκε σε κάποιο μέσο του διαδικτύου με παραπομπή στην δική του επαγγελματική  ιστοσελίδα. Δεν το είχε υποβάλει ο ίδιος. Ούτε ο Νίκος Πέρπερας είχε υποβάλει  σχόλια δύο ποιήματά του για τους απολυμένους συναδέλφους του στον «Ριζοσπάστη». Τα ποιήματα είχαν δημοσιευθεί σε άλλη ιστοσελίδα, από την οποία αλιεύθηκαν , μπήκαν ως σχόλιά του- δήθεν- και στη συνέχεια λοιδορήθηκαν- για σκέψου… Τα τρολ με το χαμηλότατο επίπεδο, να κοροϊδεύουν με τόσο ποταπά μέσα έναν άνθρωπο που έκανε κατάθεση ψυχής… Οι κουκουλοφόροι να στοχοποιούν κάποιους που με παρρησία και με την υπογραφή τους, δημοσίευσαν τις απόψεις τους.

Στο δια ταύτα: η ανωνυμία του διαδικτύου είναι μια ελευθερία σεβαστή και πρέπει να διατηρηθεί με νύχια και με δόντια. Δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι μέσα της μπορεί να κρύβονται λασπολόγοι. Σε ό,τι αφορά το παρόν ιστολόγιο, αναγκαίος και ικανός όρος δημοσιοποίησης απόψεων είναι:

Α. Υβριστικά, σεξιστικά, ρατσιστικά, φασιστικά, χυδαία κείμενα και σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται.

Β.  Οποιος κάνει κριτικές αναφορές σε πρόσωπα υποχρεούται να το κάνει με τη δημοσιοποίηση του ονόματος και του επωνύμου του.

Γ. Σχόλια που δεν συνοδεύονται από ΥΠΑΡΚΤΟ e-mailδιαγράφονται.

Οσον αφορά στους κουκουλοφόρους, τους θυμίζουμε ότι οι μάσκες ταιριάζουν μόνο σε καρναβάλια… σε διαφορετική περίπτωση ερχόμαστε στον ορισμό του κιτς: εκτός τόπου, εκτός χρόνου και καθ’ υπερβολήν. Και αυτό  σε καμία περίπτωση δεν «βολεύεται»…

Αγγελική Κώττη

Το σκίτσο ανήκει στον Κώστα Κουφογιώργο

Advertisements

5 responses

  1. Ψάξαμε σε όσα δεν δημοσιεύσαμε ή σβήσαμε και δεν περιλαμβάνεται κάποιο δικό σας σχόλιο. Μήπως δεν έφτασε ως εμάς; Δεν εντάσσουμε στους «κουκουλοφόρους» όλους τους ανώνυμους και δεν είμαστε κατά της ανωνυμίας στο διαδίκτυο. κατά των ύβρεων μόνο. Με σας μπορεί να διαφωνούμε, όμως σεβόμαστε τις απόψεις σας και τις παραθέτουμε γιατί εχετε επιχειρήματα- τα δικά σας- και δεν καταφεύγετε σε χαρακτηρισμούς και επιθέσεις

  2. Έχω γράψει σχόλιο, όχι υβριστικό, με το ίδιο e-mail και το ίδιο όνομα (το μικρό) και δεν έχει δημοσιευτεί.
    Όταν το blog γίνει από Νευροσπάστης π.χ. Κουφογιώργος (ή δεν ξέρω εγώ τί άλλο) θα δημοσιεύσω και το πλήρες ονοματεπώνυμό μου. Περί κουκούλας ο λόγος…

    1) Οι εργαζόμενοι και οι απολυμένοι έχουν κάθε δικαίωμα να απαιτούν τα δεδουλευμένα τους και τις αποζημιώσεις τους.

    2) Στο επόμενο συνέδριο, πρέπει να αποδοθούν ευθύνες για αυτήν την κατάσταση. (Βέβαια, δε μου πέφτει λόγος καθώς δεν είμαι μέλος.)

    3) Αν υπάρχουν αποδείξεις ότι το ΚΚΕ έχει συσσωρευμένο πλούτο, έχουν κάθε δικαίωμα οι εργαζόμενοι και οι απολυμένοι (τουλάχιστον αυτοί που δεν είναι μέλη) να διαμαρτύρονται για τις απολύσεις.

    Από την άλλη:
    1) Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι όπως και οι εργαζόμενοι σε όλα τα κόμματα και τα κομματικά ΜΜΕ, ήξεραν που εργάζονταν (εξαιρώ τους εργαζομένους της Τυποεκδοτικής που λειτουργούσε με όρους καπιταλιστικούς). Τα κόμματα έχουν συγκεκριμένη λειτουργία (αποφασίζουν τα κομματικά όργανα) και η λειτουργία τους εξαρτάται από την πολιτική που ασκούν και από τους χρηματοδότες τους.
    Αν είσαι κόμμα και έχεις πολιτική υπέρ της Siemens και χρηματοδότη τη Siemens, δεν έχεις κανένα δικαίωμα να θίγεσαι από την κρίση, που πληρώνουν οι εργαζόμενοι.

    2) Οι υποχρεώσεις του ΚΚΕ δεν είναι μόνο απέναντι στους εργαζομένους και τους απολυμένους του Ριζοσπάστη. Και εννοώ κυρίως τους λοιπούς απολυμένους.
    Επίσης, το αναγνωστικό κοινό του Ριζοσπάστη δε φημίζεται για τη μεγάλη αγοραστική του δύναμη.
    Άρα το επιχείρημα με τα κέρδη του Ριζοσπάστη για την αποφυγή των απολύσεων δεν είναι ορθό.

    ΥΓ: Λογοκρισία+δημοσιογραφία= ασυμβίβαστα λειτουργήματα (ειδικά όταν δεν υπάρχουν ύβρεις και υπάρχουν επιχειρήματα… ακόμη και από κουκουλοφόρους, σαν και μένα)

    Υπογραφή: Απολυμένος (συμβασιούχος) από κερδοφόρο μονοπωλιακή επιχείρηση.

  3. Αγαπητέ Γεράσιμε, πιστεύουμε οτι σκόπιμα κολλάς στο θέμα του λέξους γιατί δεν έχεις επιχειρήματα για το θέμα των απολύσεων.Για το λέξους δεν είπαμε οτι το ΚΚΕ το έκλεψε ή οτι η ΓΓ του ΚΚΕ θα το πάρει σπίτι της, αλλά οτι για λόγους ηθικής τάξης θα έπρεπε να αρνηθεί αυτού του ευεργετήματος.Τώρα για τον στάλιν του φέισμπουκ να σου θυμίσουμε οτι έχουμε κρατήσει ανώνυμες αναρτήσεις αρκεί να μην υβρίζουν.Το πρόβλημα δεν είναι η ανωνυμία είναι το υβριστικό και συκοφαντικο περιεχόμενο.Αν εσύ γράφεις τα επιχειρήματα σου σκληρά αλλά κόσμια,κανείς δεν θα σβήσει το μηνυμά σου ακόμα και αν είναι ανώνυμο.
    Κατά τα άλλα θεωρούμε σεξιστικό και ρατσιστικό να κρίνουμε κάποιον απο την σιλουέτα του , για το αν είναι αλκοολικός ή άπλυτος ή οτι άλλο.Ο καθένας κρίνεται για την γνώμη του οχι για το προυσιαστικό του.
    Γυμνός μον αμί είναι αυτός που χειροκροτά απολύσεις.Εκτός αν θέλεις να νομίζεις οτι θα μας ξεβρακώσεις για να μην είσαι μόνος στην γύμνια σου.Και ναί, αν ξανααπαντήσεις με υβριστικούς χαρακτηρισμούς το μήνυμα σου θα σβηστεί.Δεν είναι λογοκρισία είναι στοιχειώδεις κανόνες διαλόγου!

    σε χαιρετούμε Γεράσιμε Λιναρδάτε. Με επιφύλαξη, ως προς το τελευταίο, καθώς ποιος ξέρει πόσοι «Μάκηδες» βολτάρουν sous le ciel de Paris…

  4. Ελπίζω η Αγγελική Κώττη να έχει υπόψη της οτι κάποιο ανυπόφορο κήτος έχει σφετερισθεί το όνομά της και έχει δημιουργήσει ένα προφίλ που ποδοπατά όλες αυτές τις αξίες της επωνυμίας και πάει λέγοντας: το προφιλ «Αγγελική Κώττη» στο φέισμπουκ είναι φίλιο προς το προφίλ «Ιωσήφ Στάλιν» (μάλλον ψευδώνυμο…) δείγμα γραφής του οποίου παραθέτω:
    ΚΟΥΙΖ: Οποιος κερδίσει δίνοντας τις σωστές απαντήσεις κερδίζει μια συνάντηση, για συζήτηση, με την Αλέκα Παραρήγα διάρκειας μιας ώρας, σε όποιο χώρο επιθυμεί. Αν αντέξει την Αλέκα του παίρνει και δώρο τον Στέφανο Λουκά για μισή ώρα και τον Θανάση Λεκάτη μόνο για δύο μόνο λεπτά. Ο Αλέπης δεν μπορεί, αυτή την περίοδο μαθαίνει να δένει τα κορδόνια του, και ψάχνει μεγαλύτερη κάλτσα να βάλει στα…αχαμνά!.

    ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ Η LEXUS ΤΗΣ ΑΛΕΚΑΣ;
    1 Οσα χρειάζεται για να ζήσει για μια βδομάδα μια λαϊκή οικογένεια.
    2 Τα έσοδα από την οικονομική εξόρμηση μια μέρας μιας μεγάλης ΚΟΒας του ΚΚΕ.
    3 Οσα δεν δίνουν σε έναν εργαζόμενο του Ριζοσπάστη, του 902 και της Τυποεκδοτικής για να ζήσει την οικογένειά του επί μια βδομάδα.

    Ο πλειστάκις κομμένος, γιατί δε σιχαίνεται να σας ξεβρακώνει, πλην επώνυμος, Γεράσιμος

  5. ….συνηγορώ με τω κάτωθι…

    ….Κι αν δεν μπορείς να κάμεις τη ζωή σου όπως τη θέλεις,
    τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις…..